So bright the sun is ashamed to rise and be in love with all of these vampires

Jag måste bara få predika över hur bra vampyrer är just nu. Eller tja, vampyrer är alltid bra (även om jag inte kan påstå att jag precis ääälskar Twilight-vampyrerna som verkar bara vara odödliga saker som glänser i solen - bokstavligen), men jag ska predika just nu.

Vampyrer är bra. De är mycket fina. De är odödliga för det mest, mina krav för en bra vampyr är dock att de ska vara känsliga för solljus (inte jättenödvändigt, men det ska vara någon speciell sak som gör att de faktiskt kan vara i solljus om det ska vara så), de ska dricka blod och ha smexiga hugg(hörn)tänder. Dessutom ska de vara långa och stiliga med blek hy och perfekt hår. Fast alla vampyrer har ju perfekt hår vem som än beskriver dem x3

image76Men ärligt talat, jag skulle _älska_ att det kom en vampyr och sa att han skulle bit mig så jag blev vampyr. Jag menar; Hur coolt skulle inte det vara?! I mean come on! Vampyrer kan levitera! Vampyrer kan suga blod! Vampyrer är allmänt bra och sexiga! (Tänk er mig som står och en liten "dah!"-pose emellan alla de där påståenderna.) hur kan man bara INTE älska vampyrer? Jag kan inte komma på en enda sak som inte skulle vara bra med vampyrer (nu beror ju detta på helt och hållet vilka vampyrer man går efter; buffy-vampyrerna ser inte helt nice ut när de ska dricka/dricker blod och Twilight-vampyrerna går mig på nerverna för att de inte har någon svaghet).

Sen har vi den incidenten med att göra Tom Cruise till Lestat och sedan Stuart Townsend till samma vampyr, men de ser helt olika ut. Jag menar; Hello? Man kan inte ha kortare hår OCH brunt hår på en blond och relativt långhårig vampyr! För att inte tala om Armand i Interview with a vampire. Alltså, vi går inte in på det. Det är smärtsamt och alla Anne Rice fantaster håller nog med mig. Kami-Sama! Antonio Banderas? Vad tänkte de på? Ska Arman inte vara en typ (okej, se ut som en) 16-årig kille med rödbrunt hår?

Okej, vi går inte in på det, då blir vi bara upprörda. Lestat som dansar med lik, Lestat som dansar med lik, Lestat som dansar med lik och sjunger på franska~

Kort sagt; Vampyrer ÄGER!

Bomba min dumpning
Fangirlsquel av: Eri-sama

Amanda min vän, jag har underskattat dig! Jag vet inte vad det var för ondsint tankepartikel som fick mig att hysa sådana hädiska misstankar, men jag trodde inte att du till fullo uppskattade våra odödliga vänners skönhet. Jag hade fel. All hail!

Och Halleluja, det finns alltså någon förutom jag som stör sig på Twilight? Jag vill bara äta upp hela klyscha-historien, och även om den kan vara helt okej som instämmer jag; vampyrer som glänser i solen och är helt oövervinnerliga. Urgh.

2008-05-04 @ 16:21:26
URL: http://mizuumi.bloggspace.se

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0