Jag är en stolt dotter

Jag vill bara meddela alla människor som läser min blogg om att jag aldrig medvetet tänker göra mina föräldrar besvikna för jag är stolt över dem. Jag har fanimej den coolaste pappan som finns och mor är cool på sitt eget vis hon med.



Igår var det Luleå Kalaset som sagt. Jag börjar från början (fast ni kan slippa delen med jag som plattar mitt hår tre gånger och sminkar mig).

Pappa var snäll och skulle köra oss till Luleå och när vi är kring Persön så ringer Sofia och säger att det är ändrade planer och att vi ska hämta upp henne först och sedan Jonna. Så vi gör så och sedan kör far oss till Hannas syster så dem kan äta och fixa sig klara medans jag och Jonna satt och sög på varsin klubba.
Sen åkte vi buss till LK och EMD som redan hade börjat spela. De var grymma. Deras musik är inget att hurra för egentligen (Erik har rätt bra låtar dock) men dem är snygga uti helvete. Bara så att ni vet. Och sedan hade de en gitarrist som var sex on legs. "Godkänt sex on legs" för Sofia. Sist nämnda och undertecknade tog ett par hundra bilder var (no shit). Det enda problemet var att det känndes förnedrande att det var kanske tio personer i våran ålder och att resten var under tolv. Hm... Fast de kan i alla fall inte tycka att dem är sex on legs och det känns bra.

Nu har vi i alla fall sett en till av våra Ferrets. Vi tjatade även om det hela tiden.

Sen vandrade vi lite fram och tillbaka och såg Jared och flummade oss (aka: jag flummade mig) och sedan skulle vi se Machine Supremacy. Jag lyckades dra fram oss till elitplatser längst fram - om än litet till höger - och sedan var det bara att vänta. För min del på dålig musik och cigarettrök i håret och aska på kläderna samt spark på benen. För tjejerna bakom mig Jonna och Sofia var det lite fylleri och att vara som "fiskar på hasch" som Jonna så fint uttryckte det och få ett spottloska på sig samt bli omkulltacklade. Sen stack vi därifrån fortsom fan för annars hade det blivit slagsmål och de snygga vakterna hade fått dra bort oss och jag hade fått en anmälan om misshandel på halsen. Kul för framtida yrkestillfällen indeed.

Sen gick vi till Södra hamnen och skulle spana in Millencolin där vi sen också träffade alla jag känner nästan. Inklusive en viss University-dude som jag glömt och trott att jag kommit över. Kan påpeka att jag visst inte har det och att jag förmodligen kommer att gå och deppa över honom minst en vecka. Suck.

Sen bar det av till Kulturens hus för att slippa se hans snyggkindben (det var allt Sofia kommenterade) och snygga rumpa (det var Jonnas kommentar). Utanför där stannade vi i drygt fem minuter medans jag ringde hem för att få pappa att komma och häma oss, mötas av mammas röst som trött säger att han redan åkt och lite fotograferande. Sen gick vi till Max där det var varmt och jag köpte en hambugrare.

Sen har ni hört vad som hände efter det. Utom biten med att vi åt muffins hos Sofia när vi kom dit och sedan ville de ligga och prata medans jag ville sova - det var gå vi kom fram till att gitarristen var Godkänt sex on legs - sen somande jag brutalt med tankarna fortfarande på UD och hade en ful dröm om Sofia som gick omkring i rummet vi sov i och sa "Jag ska ha den där tröjan, den är snygg" väldigt arg medans hon emellanåt stirrade argsint på mig.

Sen väcktes jag lika brutalt som alltid.

Owakare,
Amanda-san.

Ps. Det var väldigt kul om det inte hade varit för att (nästan) alla man träffade där var fulla och att jag blev brutalt väckt morgonen (förmiddagen kring elva) dagen efter.

Bomba min dumpning
Fangirlsquel av: Sofia

Vilken tur att ni har skrivit ner allt det här för dels kommer jag aldrig komma ihåg det annars, och nu slipper jag skriva om det :D

2008-08-03 @ 00:55:16

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0