No, I won't step back but I'll look down to hide from your eyes

NU kommer minsann min lilla beskrivning av vad jag upplevde på dansen.

Det hela började med ett förtvivlat "NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ" och följdes sedan av ett "Vem av er ska dansa med mig?" riktat till Jonas och Linda. Jonna var snabbast att svara, men det spelade ingen roll för lärarna hade ju varit fiffiga och tagit hand och allas rösträtt och lade in sitt veto för att stå varanannan kille varannan tjej så jag fick stå och hålla någon idrottare i handen som skrattade när jag sa att "Näähää du! Jag dansar INTE (med folk)".

Så fick vi lära oss stegen till första dansen och det var mäkta jobbigt. Först var det minsann fyra steg fram lite åt sidan åt höger och sedan samma sak fast åt vänster och så gör man det fyra gånger (tror jag det var) samtidigt som man håller varandra i båda händerna korsade på jobbigt vis. Och sedan så ska man klappa varandra i händerna (högt) uppe i luften åtta gånger innan man armkrokar och dansar åt höger. Sedan gör man precis samma sak fast åt vänster. Och sedan så byter man kille, vilket jag absolut INTE ville. Dels för att det innebar att Arne närmade sig och jag inte ville dansa med honom (av anledning man borde förstå om man känner till något om mig och min koordination) dels för att jag inte ville veta vad Sofia skulle göra om det hände. Arne är Sofias och där med basta.

Så gjorde jag så med två handsvettiga pojkar. Sen med kille som Jonna gillar vars namn börjar på E (och mer än så säger jag inte, man vet aldrig vem som läser) som hade härligt kalla händer som inte var svettiga och sedan så var det någon mer kille. Och sedan kom asymetriska killen som Sofia och Jonna så fint döpt honom till. Han var söt. Honom ville jag inte byta bort. Men det behövde jag inte heller, för vi skulle lära oss en ny dans när vi skulle byta så ingen fick byta. Så fick jag stå där med en lång, söt, kille med händerna på hans axlar och hans händer på min midja och jag var jättenervös och började förmodligen svettas jätte mycket vilket är jätte pinsamt.

Sen så lärde vi oss den nya dansen där han var värsta Värsta duktig och förde som en riktig dansare och jag flög med honom som en stor vante (en stor men väldigt lätt vante, för jag kan knappt komma ihåg att jag satte fötterna i golvet x3). Sen så behövde jag inte oroa mig för Arne mer för vi tappade bort oss i folkmassan och hamnade på andra sidan rummet.

Men sen var jag tvungen att hoppsa (ja, hoppsa) bort från min söta partner och då hamnade jag minsann en kille ifrån Arne. Vilket var märkligt. Och pinsamt. Och jag oroade mig igen för var Sofia skulle kunna göra. Med tanke på hur hon reagerade när hon fick provet och allt.

Sen fick jag tillbaka min partner typ. Och precis innan vi skulle sluta med uppvärmningen så fick jag E (nu höll jag på skriva vad han hette x'D) som partner igen. Men vi hann inte dansa mer.

Slut. (Ja, okej, sedan spelade jag och tjejerna pingis.)

Ps. Jag hoppas att vi har dans till våren igen. Gissa vem Sofia ska få dansa med då 8D

Bomba min dumpning

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0