I'm singing in the rain

En ledig dag och sen är det sex dagar jobb kvar. Jag kan meddela alla om att det är lungt värt att jobba två timmar på kvällen (egentligen satt vi mest och lyssnade på musik) och sedan vara ledig hela nästa dag.

Att jag däremot sprang runt och putsade fönster och drog runt på städvagnar kan ni tänka er vad jag kände. Och tänkte på. Usch. Jag saknar skolan.

Oskar var tvungen att påpeka att det inte heter städare utan lokalvårdare, men då var jag tvungen att påpeka att det låter inte fullt lika fint att säga lokalvårdis istället för städis, plus att det är mycket längre att säga. Sen tror jag inte att Lokalvårdarna har så mycket emot att bli kallad städare.

Owakare,
Amanda-san.

Dagens ord: Ledighet.

Bomba min dumpning

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0