Å, vackra land vi lever i - Hail Nazi-Tyskland

Jag bor i en grotta.

Okej; Nej, till FRA? Jag har hört ingenting om FRA förrens idag och det jag fick höra var kanske inte precis objektivt. Att lyssna på David när Moderaterna vill få igenom någonting är inte direkt att man får lovord om det hela. Men samtidigt måste jag erkänna att det mesta som David säger låter ofta väldigt vettigt i mina öron. Inget undantag nu.

Det som tydligen gäller denna FRA-lag att regeringen ska få lyssna (läsa) av allt som sägs via internet. Dvs, alla msn konversationer, alla mejl och allt vad man kan tänka sig. De kommer kunna kolla alla sidor som man går in på och dylikt. Storebror kommer och han är inte snäll. Och han gillar inte att folk säger dumma saker om hans polare.

I alla fall. Enligt David är vi påväg till Nazi-Tyskland. Och det gillar vi.

Å andra sidan kanske vi får återuppleva Andra Världskriget med ett annar namn; Tredje Världskriget. Denna gången kommer vi i Sverige vara "neutrala" igen och sedan kommer alla som motsätter sig USA och alla andra låsas in i fånglänger.

Appropå det; Det här inlägget kommer nog att raderas innan imorgon, eftersom yttrandefriheten nästan inte gäller längre och jag är straffmynding.

Owakare,
Amanda-san.


Dagens ord: Nazism.


Bomba min dumpning

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0