Abort or not?

Jag har nu genomgått tusentals diskutiner och allt möjligt, eftersom mina lärare i nian bara älskade att argumentera för sina åsikter i olika saker. Eller det där blev lite fel; De älskade att höra oss argumentera för våra saker. Då blev abort ett av samtalsämnena såklart och nu när jag läste på någon blogg om hennes åsikter så känner jag bara att jag måste hålla med.

Kami-sama! Man måste ju få göra aborter om man vill!

Alltså, till er killar som är emot det; Tänk om eran tjej skulle bli våldtagen av någon random kille och sedan bli gravid, skulle ni vilja att hon behöll barnet - Bara för att ni är emot aborter?
Eller tjejer; Tänk er att ni är fjorton, ni blir våldtagen på en fest av någon kille som inte ens haft vett nog att dra på sig en jävla kondom, vill inte ni då kunna knalla in på ungdomsmottagningen och säga "Hej, jag vill göra en abort för jag blev gravid - Trots att jag bara är fjorton bast"?

Kami-sama, att göra en abort är inte bara ett alternativ till kondom och p-piller. Ibland har man inget val och då blir tjejen gravid. Och även om man nu skulle använda kondom så är inte dem 100% graviditetssäker. Vad tror ni att folk säger om man skulle säga till en tjej som kom och sa att hon ville göra en abort trots att hon använt kondom OCH p-piller var enda gång hon haft sex med någon?
"Nä, du får inte göra abort, du hade din chans att inte bli gravid - Skyll dig själv!"

Jävla idioter säger jag bara!

Tänk efter lite, innan ni går och föreslår ett förbud mot något som faktiskt är en vettig och bra sak! Det finns mycket vettigare saker att vara emot; Kriget i Irak, för lite pengar till skolor, bilar som bara suger liter efter liter bensin och är en grov anledning till växthuseffekten är bara några saker.

Tänk lite snälla. För eran skull också.

Bomba min dumpning

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0