Interview with a vampire

Kan du börja med att ge oss en liten presentation av dig själv?
Jag heter då Amanda Andersson och är 16 år gammal, blir sjutton i december, gratta mig då, ne? Jag bor i en liten piss äcklig hål i Norrbotten, men går skola i Luleå - Naturvetenskapsprogrammet på Luleå Gymnasieskola (I know, geeky huh?). Förutom då att ignorera läxor och annat skolarbete (eller arbete i överlag) så älskar jag att teckna och lyssna på musik på fritiden. Jag och några kompisar har ett projekt som ligger på is (eller snarare under isen xD) om att skapa ett band. Tyvärr kan ju ingen av oss sjunga och vi vill gärna ha en manlig sångare xD Höga krav I know - men det kommer ju förmodligen inte bli något av det heller. Men vi har ändå ett fint namn (jag tar all cred för det xD) "We're all posers aren't we?" och förkortas WAPAW?
Annars brukar jag gå runt på stan på natten och suga blod från massa snygga killar.

Vad skriver du om i din blogg?

Jag skriver om allt som jag tycker är intressant och en massa andra saker. Det mesta kommer ur mitt eget liv, eller om människor som jag känner


Hur kommer det sig att du valde att börja blogga?

Jag brukade skriva dagbok, men lessnade på det snabbt. Jag vill att någon skulle kommentra samtidigt som jag inte kunde skicka runt min dagbok till alla människor jag känner. Så en blogg kändes bra och enkelt.


Har du samma inriktning på bloggen nu som du hade när du först började
skriva?

Tidigare så brukade jag mest skriva om kärleksproblem jag hade, men det verkade inte intressera så många människor, så jag började skriva om en massa saker.

På vilket sätt har din blogg utvecklats under tiden?
I början hade jag en annan blogg, men det resulterade i inte så roliga erfarenheter, så jag skapade en ny. Nu har bloggen har väl gått framåt och jag har börjat uppdatera mer och mer.


Måste du tänka dig för innan duskriver saker eller känner du att du kan
skriva precis vad du tycker och tänker?

Klart jag måste tänka mig för när jag skriver massa saker, men det betyder inte att jag gör det. Ofta skriver jag med ironi, eller så skriver jag saker som jag inte alls menar, men oftast brukar de som läser ändå förstå att jag inte är så jätte seriös.

Vad tror du att en ny läsare får för bild av dig?
Jag har ingen aning. Förmodligen att jag har ett väldigt förvirrande och snurrigt liv, samt att jag måste vara lite småknäpp (eller väldigt).


Vilken är den vanligaste missuppfattningen folk får av det du skriver?
Ingen aning, än så länge är det ingen som har gnällt på något jag skriver om.


Känner folk igen dig på stan och om dom gör det säger dom nått speciellt
till dig?

Det är inte så många som läser bloggen som inte redan känner mig, så jag antar att de känner igen mig på stan xD

Ångrar du nått av det du skrivit om i bloggen?

Nej

Ta den tid du lägger på bloggen varje dag och tänk dig att du skall göra något annat lika länge, vad skulle det vara då?

Förmodligen skulle jag bara sitta och vara onödig om jag inte bloggade. Inte för att jag gör så mycket nytta när jag bloggar heller, men ändå.

Vad tror du lockar läsare till din blogg?
Ingen aning, att jag skriver om en massa åsikter som jag har.


Har du fått chansen att göra något som du aldrig hade fått chansen till om du inte hade haft bloggen?
Nej.

Hur länge tror du att du kommer fortsätta blogga och vad skulle kunna få dig att sluta?

Jag kommer nog att blogga ett väldigt bra tag till och det enda som skulle få mig att sluta skulle vara om jag tröttnade på det eller att jag inte fick tid för det längre.

Vad tycker dina närmaste om att du delar med dig av ditt liv så som du gör?
Det är i grunden bara min syster och mina vänner som närmaste som läser bloggen och de tycker bara att det är kul att läsa om alla pinsamma och korkade saker som jag gör.


Till sist kanske du kan ge andra bloggare lite tips om hur man får en mer framgångsrik och välbesökt blogg?

Jag antar att man ska göra sin egen grej, samtidigt som man skriver om sådant som intresserar många. Då är det alltid någon som nappar på det man gör.


Bomba min dumpning

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0