"Ligger du vid universitetet?"

Bussturer brukar i allmänhet vara väldigt långtråkiga. Speciellt om man stigit upp halv sex på morgonen för att åka buss i typ tre fyra timmar. Inte om man åker med min pappa och syrra dock. Då händer det alltid något intressant. Inte precis varje gång kanske, men min syrra brukar ofta kläcka ur sig saker som inte är alltför lyckade.

Nu var det så att i Porsön så skulle det kliva på någon kille och åka med oss (Och jag fick av någon underlig anledning för mig att det skulle vara Gustav, men det är typ helt absurt för då skulle väl Sofia sagt något - hoppas jag - och han jobbar väl lördagar? OCH jag hade varit sur för att Sofia inte var med). I alla fall. Han satte sig sätet bakom Matilda och efter ett tag lutade han sig fram och frågade henne något. Hon hörde såklart inte -.-'

Kille: "Ligger du vid universitetet?"
Matilda: "Huh?"
Kille: "Ligger du vid universitetet?"
(Jag: *ASGARV*)
Matilda: "Alltså... Typ... um... nä..."
Kille: "Jaha, hur fick du veta om den här redan då?"
Matilda: "Um... ja alltså..."
Pappa: "Nä, hon är min dotter."
(Man ser att pappa inte är så gammal.)
(Jag: *ASGARV*)
Kille: "Jaha, så du hade lite inside information?" *litet skratt*

Måste ju bara påpeka att jag var jäkligt nära att säga att hon typ pluggade på universitetet och att jag hade precis kommit upp från typ Stockholm eller något för att hälsa på henne, men lämnat barnen och maken hemma. Haha. Det var jätte roande.

Killen ifråga fick jag veta senare (för han satt och pratade med pappa ganska ivrigt och lät helt gullig, så jag kunde ju inte låta bli att smålyssna) kom från Skåne - tror jag - och gick universitetet här uppe i Luleå och snackade franska, antar jag då han började snacka om att han kanske kunde reklama för resan på LTU och att det inte fanns stoppknappar (som den vid viadukten i Persön) i Skåne och att han hade pratat med fransmännen som satt längre bak i bussen.
Han hade faktiskt inte alls en särskilt skånsk dialekt, mer som en stockholmsk då eller möjligtvis något som liknade göteborgska. Han var ganska söt och lite så där småkorkad, men söt. Gav väldigt mycket unerhållning till bussresan dessutom.


Bomba min dumpning

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0