Pussy Cat Dolls - Hell on earth?

Jag sitter här och kollar på The Voice och de spelar Don't cha av Pussy Cat Dolls och jag kommer att tänka på alla de ändlösa diskutioner som man haft om artister som klär sig för naket och sjunger för porriga texter och jag tänker bara "GE ER!".

Kami-sama*, om ni inte vill att era barn slash yngre syskon ska influeras av sådana förebilder låt dem inte ta sådant till sig. Förklara för dem varför ni tycker så och säg att de får göra sina egna val - När de är gamla nog att köpa sprit på systembolaget.
Jag lovar att låtar som Don't cha och alla andra sådana där låtar inte är menade för en sjuårig tjej att lyssna på, men likväl tillåts de att göra det och sedan tycker föräldrarna att det är skandal. Ja, Kami-sama, vilken skandal det är. Barnen lyssnar på både Pussy Cat Dolls och Justin Timberlake men det är bara pcd (orkar inte skriva allt längre) som har porriga texter. For Kami-samas sake, tänk efter lite grann!
Visst PCD sjunger om "Don't cha wish your girlfriend was hot like me, don't cha wish your girlfriend was wrong like me, osv", men snälla lilla Timberlake sjunger inget fel. Han är ju en söt liten pojke som har varit med i ett pojkband och han kan väl för allt i världen inte sjunga porriga texter.

Nähä. Så vad är det han menar med "Dirty babe, you see these shackles, baby I'm your slave, I'll let you whip me if I misbehave". Nä, men det är ju inte porrigt. Inte alls. "I'll let you whip me". Va fan, ingen klagar på det men nå tycker jag det är jävulskt mycket mer porrigt än "Don't cha wish your girlfriend was a freak like me?".

Det är något jävligt fel på den här världen när man klagar på PCD för att de är lättklädda och sjunger "porriga" texter, men samtidigt så bejublar alla Timberlake om han skulle ta av sig kläderna i en video och sjunga porriga texter.

Ps. Jag har inget emot de olika artisterna i fråga, jag lyssnar på båda lika mycket, eller lite egentligen då jag inte är särskilt förtjust i något av dem.


(*Note: Kami-sama betyder ungefär "Mäster Gud" och jag använder det då den japanska trons Gud är mycket mer "jag" än vad kristendomens allsmäktiga Gud är.)


Bomba min dumpning

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0