I'd spill my heart for you

Jag blir så irriterad! hela tiden så ser man bilder över allt på internet där det står; "I support gays!" "Kärlek är kärlek - Oberoende av kön!" och "Homofobia is stupid!" Less är vad jag blir. Vad fan? Ska ni hata folk för att de har rädsla för homosexuella? Eller för att de bara hatar alla bögar och lebbar? Det är ju samma sak, fast av en annan anledning. Inte fan ser man någonstans någon som bildar klubbar för att de hatar folk som är rädda för vatten - Vad fan är det för fel på folk?

Jag lovar; Alla som stöder homosexuella och skriver sådana grejjer som att "Åh herregud vad jag blir less på att folk hela tiden hatar bögar och lebbar, låt de vara de om de vill vara bög och lebb!" Kamisama människor! Om ni nu tycker det är så viktigt med acceptans och att man ska låta folk vara - Låt då de som INTE är faghags eller bara inte har något emot homosexuella vara då. De har lika mycket rätt till en åsikt som ni har, eller som homos har.

Kallar ni det rättvisa? Att en person ska få vara fri att säga vad den tycker, men en annan inte får det? Det är ju precis så som vi har det nu. Fast nu är det så att det är homofoberna som får säga vad de vill.

Det ni verkar vilja säga är precis lika dåligt som Yttrande friheten. Man får säga vad man vill, så länge man inte säger något dumt mot någon folkgrupp. Bara att erat byter ut folkgrupp mot homosexuella. Är det verkligen helt rätt? Har ni verkligen tänkt igenom vad det är ni menar? Eller ni kanske bara är precis som alla andra som inte tycker att alla ska ha lika rättigheter, att även homofober ska få säga vad de vill?

Visst, det är att gå över gränsen när man kallar någon bögjävel eller lebbfitta, men är det inte samma sak när man säger jävla homofob? Visst, det är hemskt att bögar blir misshandlade för att de kysser varandra, eller inte får gå på skolbalen tillsammans - Men det som inte är lika uppmärksammat är att det faktiskt finns de som blir misshandlade bara för att de har en åsikt som inte talar för homosexuella. För att han eller hon kanske inte helt enkelt tycker att det är rätt att man gillar sitt eget kön.

Jag måste få fråga alla som tycker att "homofobia is gay"; Vad tycker ni om att en syster och en bror blir kära? Incest alltså. Är det samma sak som med homosexuella - Att de borde få gifta sig och de borde få älska precis vilka de vill, eller är det äckligt?

Och egentligen; "homofobia is gay" talar inte det för att det skulle vara en dålig sak att vara gay? Blir inte det ett dubbeltydigt budskap? Att det är bögigt att vara homofob? Det går väl inte riktigt ihop? Man kan inte vara bög och vara rädd för bögar. Eller jo, det kan man väl - Men jag gissar att de flesta homofober INTE är gay. Eller vad tror ni?

    


By the way; Om ni undrade så är jag inte en homofob, utan snarare motsatsen. Det finns vissa tillfällen då jag önskar att jag skulle vara en kille just för att då skulle jag kunna vara bög.

Bomba min dumpning
Fangirlsquel av: Played Out Rhino BANGABANGABANGA

Det där "homophobia is gay" har jag också tänkt på, eftersom att det är "helt okej och bra" att vara gay betyder det då "homofobi är helt okej och bra". Det är ett fult uttryck och det stämmer inte.

2008-05-08 @ 21:17:16

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0