Ilskans färg är gul

Jag har haft en dålig dag. Fast ändå en bra dag. En dålig dag, men en bra dag. En jobbig dag med andra ord.

Solen var snäll idag, lyste fint och gjorde mig varken brun eller bränd. Schysst. Sen så fick jag min IG-varning i kemi. Det känns väldigt onödigt eftersom det är tre dagar kvar av skolan och jag VET att jag har det, samt att det enda jag kan göra för att inte få IG är att göra ett omprov. Sista dagen i skolan. Schysst. Sen har jag IG.

Men det gjorde inte så mycket. Jag hade ledigt efter det. Jag satt på kullen med Vickan och Jonna och vi flummade oss i varandras skor.  Bokstavligen alltså.

Sen så åt jag glass på 7th heaven och det var orgasm. Jag rekomenderar Angels whisper, den var underbar. Nästa gång skulle vi satsa på en Multiply Orgasm tillsammans, för den var dyr och stor. Men i sommar så bestämde jag, Erika och Elin och Helena att vi skulle dra dit och käka den.

Sen åker jag och Helena hem med bussen och jag får ta emot ett inte så trevligt samtal av min far angående min syster. Och ärligt talat; det är så pass personligt att om någon vill veta får de fråga så avgör jag om det är något som jag vill tala om för den personen. Och om jag gör det hoppas jag verkligen att jag har så pass gott omdömme att jag har valt att berätta det för en vän som inte sprider vidare det runt till halva världen.

Så det blev inte så mycket till plugg ikväll som jag hade hoppats. Jag hann läsa lite i kemi-boken, så jag får plugga ännu hårdare imorgon.

Och nu när jag äntligen tog mig tid att kolla vad jag fick för betyg på svenskan jag skrev så blev det till min ilska bara ett VG. Sure thing, jag hade mina fel, men SERIÖST; Det var bara några slavfel som att jag hade skrivit bilder istället för bilden, eller att jag hade skrivit vart istället för var. Ett "förlorat sin glas" istället för "sin glans". Vad blev kommentaren av min kära lärare då? Jo (Mina kommentarer till kommentaren kommer efter i kursiv text);

"Texten fungerar bra som en glimt ur ett liv." No shit Sherlock. Det var inte bara det som var meningen.

"Med tanke på den tid ni hade till förfogande för denna uppgift kunde den ha varit lite utförligare och tydligare, med någon sorts inramning." Inramning; Varför och Hur? Skulle jag ha skrivit ett inte så plötsligt slut, eller kanske inte så difust? Eller kanske förstod du inte hela poängen med texten? Att den skulle vara lite fladdrande och att man skulle vara tvungen att läsa den flera gånger för att få hela bilder. Oj, jag menade bilden.

Idag har det varit för mycket av allt. För mycket sol, för mycket skola, för mycket skratt och för mycket med familjen. För mycket plugg och för mycket glass. För mycket ilska och irritation. Jag orkar inte.

Dagens ord: Överdosering.

Bomba min dumpning
Fangirlsquel av: Sofia

Vilken dag. Var det något illa som hänt din syster/som din syster gjort? Typ riktigt illa?

Och får man läsa novellen? Lena är säkert bara dum i huvudet. Men du får väl ändå mvg i betyg? Du har väl fler mvg än vg? jag får vg :/

2008-05-30 @ 21:35:53
URL: http://nightsgrow.blogg.se/

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0