It's not a rebellion when you're selling out to an out of fashion salesman

image79Alltså, jag kom att tänka på stereotyper och klädstilar och allt som har med det att göra nu när jag började tänka på min novell (för jag har fastnat på just den raden som jag använder som titel - jag skriver en songfic).

Under Valborg så var jag i Persön. Det visste de flesta redan skulle jag tro, eftersom jag redan nämnt det x-antal gånger. Där jag jag två tjejer som var "emo". Ja, vad är då definitionen av emo egentligen? Någon som skär sig i handlederna, lyssnar på My Chemical Romance, har mörkt hår och är deprimerad?

For your information; NEJ; det är det inte! Knappast att man kan se på någon att de lyssnar på My Chemical Romance, sällan att folk går och flashar sina skärsår och bär en tröja där det står "Jag är deprimerad!". Mörkt hår, visst - Men det är något typ 50% av jordens befolkning föds med idioter. Dessutom misstänker jag att ni knappast skulle gå fram till min pappa och säger "Fan vilket jävla emo du är!" För nu är det så att min pappa har mörkt hår, han lyssnar på My Chem. och tycker de är bra och han har en depression. Han skär sig visserligen inte och det är jag glad för. But you get my point, ne?

Det är inte så enkelt att klassifiera en stereotyp. Det som de flesta går efter när de kallar något emo är klädstilen. Det är inte riktigt rätt. Visst; "Riktiga" emos klär sig kanske på ett visst sätt, men förmodligen inte alla. Jag hade den här diskutionen med några kompisar under Valborg (ja, de från Persön, nej, de är inte emo). En av dem har en flickvän som är emo. Om jag inte misstar mig HELT OCH HÅLLET. Hon avskyr My Chem. och tycker att det är en disgrace att folk kallar dem emo när de inte är det.

Är det någon som fortfarande inte förstår mig? Synd för er, för då är ni idioter som knappast kommer förstå hur man än förklarar för er. I alla fall - En sista gång får jag väl säga det;

Folk är inte emo för att de ser ut som det. Och emo är inte någon som cuttar upp sina handleder dag ut och dag in samtidigt som de gråter till My Chemical Romance. De kan faktiskt sitta och smacka på folks ögon också >w<

Bomba min dumpning
Fangirlsquel av: jonna

Vad gör man när man smackar på nåns ögon? :P

2008-05-03 @ 17:42:26

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0