Till dagen i ära

Idag fick jag veta att jag inte bara hade kört på Kemi-provet med bara 1,5 poäng ifrån G (vilket jag fått om jag kommit ihåg att Flour, Klor, Jod och vad det nu mer är kallas tillsammans för Halogener) utan att jag även har IG-varning i kursen. Vilket innebär att jag kommer få råplugga och sedan sista veckan på tisdag morgon få göra omprov på hela boken om jag ska få G. Vilket är det högsta betyget jag kommer att få på kursen, även om jag skulle lyckas skrapa ihop till ett MVG. Vilket förövrigt är omöjligt.

Anyway.

Nu har jag två betyg att kämpa för. Ett VG i matten och ett G i kemin. Kanske borde jag satsa på att INTE få IG först i kemi än VGt i matten, men eftersom jag känner att jag Nästan kan det som krävs för att få minimum på omprovet tror jag ändå att jag möjligtvis kan få G om jag pluggar bara liiite liiiite.

Paul hade en väldigt fin jämnförelse med hur han tänker sig att jag läste till provet.

"Du borde läsa på annat sätt än du läser till exempel skönlitteratur."

Jag ville säga till honom att jag kanske borde läsa det på samma sätt som jag läser vanliga böcker, med tanke på att böckerna läser jag, men inte kemin. Jag var 1,5 poäng ifrån G på ett prov som jag inte ens öppnat boken till på tre-fyra veckor.

Nu hoppas vi verkligen att mina föräldrar inte läser min blogg ^^'


Över till ett roligare ämne.

  Frank till vänster och min illustration av honom till höger. Säg 
 gärna vad ni tycker. Den kommer hamna på den tröja som jag
 planerar att göra ikväll eller kanske imorgon eftermiddag/kväll.


Dagen ord: Frank (svenska: uppriktig)


Bomba min dumpning

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0