.740 Hur man får Amanda intresserad av att föra en konversation med en själv:

För det första så börjar man med att säga någonting väldigt intressant om det råkar vara så att man antingen är ful som stryk eller tycker man är ful som stryk. Dvs. säg inte bara "Hej" utan låt det gärna följas av någonting.

Dos. Om man nu bestämt sig för man är ful som stryk och tänker säga någonting intressant efter man sagt valfri hälsningsfras kan jag meddela att det jag menar med intressant inte är "Hur är det?". Och om det nu råkar vara så att man skriver via någon ful community så räcker det faktiskt med att skriva "Hej, hur är det?" och inte "Hej." "Hej, hur är det?" Om jag undrar vad någon skrev i det första meddelandet brukar det finnas något så fint som kallas meddelandehistorik. Faktiskt.

Tre. Äh, har man kommit så långt att jag inte dissar en efter en hälsningsfras och öppningsreplik så tycker jag att man inte behöver fler råd. Och om man behöver fler råd så har jag bara ett att ge: Du borde tänkt över vad du skulle sagt från början. Typ "Tja. Vill du ta en fika?" om det är irl, eller "Tja, jag har sett dina bilder och..." eller "Hej, du skriver..." osv.

Första intrycke människor!


Bomba min dumpning
Fangirlsquel av: Jonna

Inte konstigt att jag fattade nada av det här inlägget först, jag läste rubriken som "Hur man får Amanda intresserad av att föra en konversation med SIG själv:" x)

2009-04-01 @ 22:09:00

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0