.870 Public Enemies

Jag såg filmen igår. Jag älskade filmen igår. Jag ÄLSKAR filmen idag. Jag vill ha den på dvd nu tack. En riktig dvd också, inte bränd.

Allvarligt talat så hade jag inte väldigt stora förväntningar på filmen, för den verkade väl vara ganska medelmåttig (enligt måttet på hur jag anser att ett bra film ska vara). BUT it proved me wrong. Jag vill se den igen. Jag skulle ha köpt ett sånt där rabattkort >_>

Nåväl, den kommer på dvd om tre månader, lagomt till... september, oktober, novemer... Min födelsedag! 83 I vilket fall måste jag spoila, men efter som det är en verklig historia så spoilar jag inte överdrivet mycket faktiskt.

SPOILER VARNING (i alla fall).

Jag gillade Johnny Depps karaktär. Jag gillade Christian Bales karaktär. (Jag kommer inte alls ihåg vad karaktärerna hette, men jag tror det var John Dillinger och Melvin Purvin (och det är ett väldigt löjligt namn) och jag orkar inte kolla upp det så gör ni det, och berätta inte om jag hade rätt eller fel.) Och ni vet hur det är med mig och mina favoritkaraktärer. De dör. Vissa av dem återuppstår, men det är typ en promille av dem.
I alla fall...
Mina favoriter dör. Här har vi två killar jag gillar, de är på varsin sida av lagen, FBI-killen jagar rånaren och det är en hemsk massa ammunition som avlossas hela tiden. Halva filmen rullar den här meningen i mitt huvud: "En av dem kommer att dö, en av dem kommer att dö - Båda kommer säkert att dö". Det är ju oundvikligt, det vet vi vid detta laget.
I alla fall, Johnny Depps karaktär dör då han får diverse skott i sin kropp, var av ett passerar igenom hans huvud. Sen tar filmen mer eller mindre slut.
En av mina favoritkaraktärer dör. Den andra överlever. Då var jag glad, för den andra hade ju trots allt överlevt och jag hade kommit på minst tio olika sätt som filmen hade kunnat sluta på så att båda dog och jag var glad.
Sen... Precis innan eftertexterna kommer... Då står det vad som hände med de andra personerna. Och självklart så måste det stå att Melvin Purvin TOG LIVET AV SIG! They just HAD TO SAY IT! De hade inte kunnat vara nöjda med att låta slutet vara, de måste berätta vad som hände sen. Självklart.

...

FUCK YOU! ;_;

SPOILER SLUT.

Filmen var bra <3


Bomba min dumpning

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0