Closet man

Imorgon var det planerat att åka in till stan och handla. Jag ville köpa ett fint randigt tyg så att jag kunde sy en klänning och så skulle jag köpa en massa pennor också. Men så ville jag också köpa min garderob och i Luleå finns det inget IKEA. Då tyckte mamma att vi kan ju åka till IKEA imorgon, men då kan vi inte vara till Luleå. Och far måste följa med till IKEA för mama kan inte köra bil med släp så allting beror på honom.

Så frågan är; Ska jag köpa en garderob så jag kan ha koll på mina kläder, eller ska jag köpa tyg så jag kan ha mer kläder som jag inte har någonstans att ha dem?

När man uttrycker det så låter ju allting så väldigt uppenbart >_> Men egentligen är det inte så enkelt, för jag måste ju pussla ihop garderoben sen också, vilket kommer ta en hel dag. Och pappa kommer tvinga mig att be honom om hjälp för att inget ska gå fel (fastän jag mycket väl skulle kunna göra allting själv).

Och mamma har bestämt att vi ska börja med budget och skriva upp allting vi köper vilket jag finner onödigt och JOBBIGT. Men mamma har ju veto-rätt så det kommer nog bli IKEA. Speciellt eftersom far ställde sig på hennes sida.

Bomba min dumpning

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0