Whut the fuck's wrong with people?!

En sak säger jag er som är irriterande med rollspel (enligt moi);

Folk kan nästan hur som helst hoppa in (i textrollspel alltså) om man inte sagt någonting annat. Vilket kan leda till en MASSA olika situationer, som ofta inte slutar som man vill. Nu är det så att jag har upplevt i de två senaste trådarna jag skriver i att det inte går min väg. Det kommer in en massa folk som uppenbarligen vill rollspela, men som inte ger en någon ärlig chans att starta en konversation med karaktären.
Om man vill gömma sig, fine. Men om min karaktär hör det kommer han knappast gå fram och påbörja en konversation, inte om motspelarens uppenbarligen inte vill bli upptäckt av någon/något.
Sen kan det hända att det dyker upp en karaktär som helt och håller IGNORERAR en i rollspelet. Vilket gör det hela ännu svårare att påbörja en konversation. Då _vill_inte_ den andra parten prata med min karaktär och då spelar det ingen roll om jag så skulle skriva att min karaktär sjöng en serenad för denne, för h*n kommer ändå inte säga någonting.

Christ, ibland är det jobbigt att vara rollspelare.

Bomba min dumpning
Fangirlsquel av: Ami

Ugh, jag håller med x_x vansinnigt jobbigt är det.

2009-01-12 @ 00:07:49

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0