.860 Angående sprängd hand

Efter antalet frågor om hur fan jag lyckats spränga min hand och kommentarer om att det var rätt gross, så tänkte jag väl att jag borde svara på det.

Det var så här att jag hade hunnit cykla drygt tjugo meter ifrån mitt jobb, vilket är ungefär ner för en grus backe. Lite misskalkylationer på hastighet och min egen förmåga att hålla koll på cykeln samt en mycket skarp sväng resulterar gärna i att man faller. Inte något extremt med en massa volter och att snurra runt i grus och sedan ligga utslagen på marken en halvtimme, utan ganska vanligt falla över på sidan och sedan resa sig upp med en lite öm kropp. Sen så när jag kommer hem upptäcker jag att såret jag fick på ena handen inte bara är fullt i damm och smågrus utan också är ganska djupt. En färd till vårdcentralen i stan så övertalar jag pappa att åka till Ica Kvantum och köpa en varmkorv. Ombandagerade händer och smutsig på halva mig (för jag kunde ju inte direkt byta kläder med en blodig och öm hand) så tyckte jag att jag förmodligen såg skitcool ut, som om jag hade tänkt gärna värsta coola hoppet med en cross eller något och sen tappat kontrollen.

Dock var det tyvärr inte fullt så episkt. Men men, nu är handen ganska bra och har fullt upp med att läka. Ett fett ärr kommer jag nog dock att ha för alla att beundra när skolan är igång igen.

Bomba min dumpning
Fangirlsquel av: Jonna

Sprängde kanske inte var rätt val av ord i det förra inlägget då, för jag fick för mig att du hade råkat tända eld på något explosivt och fick halva handen bortsprängd x)

2009-07-09 @ 19:27:38

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0