.814 Euforiskt. Mäktigt. Drömlikt.

Fredagen var som vilken vanlig skoldag som helst. Bara det att jag, eller vi, hade nationellt prov i engelska på morgonen. Men sen var det som vanligt. Vi hade till och med engelska sist på dagen. Sen vandrade jag och Linda omkring på stan i väntan på att Sofia skulle vara klar med sitt miljökunskapsprov (stackarn) och att Jonna skulle komma till stan.

Sedan begav vi oss till Sofia och åt middag några timmar senare innan vi återvände till centrum och Kulturens Hus för att hjälpa till på Shout Out Night vilket innebar att ta betalt, stämpla och ta emot och ge bort jackor i garderoben. Efter vi var klara med kring kvart över tolv eller så fick vi en (Willys)påse med godis och vi gick till Max. Där satt mer eller mindre en tredjedel (tyvärr går dcet ju inte att få plats med 350 pers därinne x3) av alla som vi servat under kvällen. Däribland en mycket söt kille som jag nästan fått för mig att jag skulle grabba tag i och hångla upp när jag stod med Linda och lyssnade på Skaburbian Collective som spelade sist på kvällen. Men jag gjorde det inte eftersom jag var alldelens för klar i huvudet och därmed kunde mina tankar frodas fritt och jag tänkte alldelens för mycket.
Vi(jag) köpte i alla fall en dricka och en glass - drickan till mig och glassen till Sofia - och kollade in denne blonde dröm som jag tänkt hångla upp (men inte hånglade upp) och såg att han hade jättefina ögon innan hennes (Sofias) bror kom och hämtade oss och körde oss hem till henne (SOFIA ALLTSÅ). Efter det somnade vi mer eller mindre.

Och här tänker jag förvarna David så att jag faktiskt inte behöver ta ansvar om han fortsätter läsa eller inte.

På lördagen så var det lite velande fram och tillbaka hos Sofia om hon skulle med till Shopping och kolla på EMD som vi planerat i... vad? Tre veckor? Och om Jonna skulle komma eftersom hon inte sovit över och sagt kvällen innan att hon kanske inte skulle komma. Men efter frukost och iordninggörandes så var det enda som var oklart om vem som skulle få min EMD-singel signerad till min syster eftersom ingen ville gå med den och jag hade min skiva.
Kring elva tiden så stod vi på Shopping och väntade på att killarna skulle komma och spela (de skulle komma 12.00) och efter 75 minuters väntan så var de äntligen där och vi var trötta, varma och halvt irriterade på diverse andra fans som inte kunde acceptera att vi hade kommit dit innan dem och därmed förtjänat våra platser vid räcket ovan Gina Tricot. Usch på dem.

Här tänkte jag lägga upp videoklippet med hela framträdandet men YouTube var elakt och ville inte låta mig ladda upp ett klipp som var längre än tio minuter långt. Inte någon annan sida för den delen heller. Kort och gott kan jag väl säga att de först spelade Alone akustiskt med Erik på piano, sen så spelade de Jennie, Let Me Love You och sist Baby Goodbye. All in all var det awesome och jag är glad att jag var där.


Det såg verkligen ut som att Erik stirrade rakt på en, vilekt resulterade i antalet hjärtklappningar. (Bilderna ovan har Sofia tagit.)

Efter det så försökte vi springa så att vi skulle komma långt fram i kön, men vi hamnade mer eller mindre längst bak, på grund av att det var så jävla fullt med småbarn över allt (och detta gör det hela ganska generande). Och där började Jonna och Sofia bråka om den där singeln som ingen av dem ville ha förra gången. Pinit för dem.
Ju närmre vi kom desto mer spända blev vi. Ungefär tjugo personer ifrån bordet där pojkarna satt så började våran övertalning. Sofia SKULLE säga till Mattias (vad konstigt det kändes, han kan ju inte egentligen heta så?) att hon tyckte han var het med den där skruvdragaren eller i alla fall nämna den. Mitt bud var att jag strök glass-skulden.

Nu tar vi händelserna vid bordet i kronologisk ordning så att ingen blir förvirrad.

1. Jag kommer fram till Erik, som hälsar på mig med ett "Hej snygging" (och var därmed den första killen som direkt sagt till mig att jag är snygg och inte sedan indirekt tagit tillbaka det) och ett leende som fortfarande får mig att smälta, och jag klämmer fram ett "hej" samtidigt som jag räcker fram foldern han ska signera. Så frågar han vad jag heter samtisigt som han skriver sitt namn och jag svarar (duh), han frågar hur det är och jag svarar och sen frågar han hur gammal jag är och jag ville verkligen säga sexton, men så kom jag på att jag är ju sjutton x3 Precis innan jag ska vidare till Mattias så lyckas jag kämma ur mig ett "kan jag få ta en bild med dig?" och det fick jag och här är bilden (smått redigerad för bl.a. bättre färger);



Linda säger "jag har ingen skiva eller något men kan jag få en kram ändå?" och får en kram av Erik.

2. Jag räcker fram foldern till Mattias som hälsar och frågar hur det är och jag tycker att det är faktiskt helt okej (undrar varför). Sen så frågar jag om jag få ta en bild med honom också och det fick jag och här är den (och här står samma sak som i parantesen till Erik-jag-bilden);



Linda säger (igen) "jag har ingen skiva eller något men kan jag få en kram ändå?" och får en kram av Mattias.

3. Jag kommer fram till Danny som hälsar och jag hälsar tillbaka samtidigt som jag räcker fram foldern med en någolunda skakig hand. Här hör jag hur Sofia påbörjar sin pseudokonversation med Mattias och den var så bäst att ni bara måste få läsa om den (på det sätt jag kommer ihåg att hon berättat att det var, samt med lite hjälp från hennes bilddagbok).

Sofia: "Du borde använda skruvdragare oftare!"
Mattias: "Vad för något?"
Sofia: "Skruvdragare."
Mattias: "Ja, visst var jag grym!"
Sofia: "Jaaaa du såg skitcool uuuut!" *svimmsvimmsvimm*
Mattias: "Men han där var inte så bra..." *pekar på Danny*
Sofia: "Nej, han söög."
Mattias: *halvskratt* "Tack så mycket!"

Åter till mig och Danny. Han signerar min folder och frågar vad jag heter och jag svarar Amanda. Så frågar han (enligt mina öron) "A-manda (betonar första A:et) eller Amanda?" och enligt de andra som hörde så frågade han "Manda eller Amanda?" och jag gissar faktiskt på att jag hörde fel. I vilket fall som helst så svarade jag "Amanda". Sen frågade jag om jag fick ta en bild med honom och det fick jag. När jag sedan skulle kliva upp på podiet de satt på så gick något fel (hjärnan hade stängt av nerverna i benen så jag kunde inte lyfte dem typ x3) och jag ställde mig på knä istället för att stå upp och huka mig ner bredvid honom, men det gick lika bra ändå :D
Här är resultatet (som ja; Är redigerat även det);


(Alla tre bilderna på mig och diverse bandmedlemmar är tagna av Linda med min kamera.)

Sen så kommer jag bara mer eller mindre ihåg att vi springer därifrån så att vi inte står mitt inne i Shopping och hoppar som en kvartett dårar. Så vi står precis utanför och gör det istället x3

Här är folder-signeringarna i alla fall;



Det hela var en helt sjukt underbar helg - i alla fall fredag och lördag - som inte kommer bli bortglömd i första taget. Speciellt inte eftersom att jag sitter här och blir helt till mig så fort som jag tänker på det.


Bomba min dumpning
Fangirlsquel av: Sofia

Mandel hörde vi. Eller jag åtminstone :P

och vi bråkade inte...hoppas jag. Mwiee. Det låter mycket roligare när man läser det på din blogg än vad det är i mitt huvud. (kanske för att det saknas bitar i mitt huvud)

Vi måste på kirunafestivalen. och dom kommer till Sundsvalls gatufest också. Linnea ska dit...undrar om jag kan nästla mig med också ^^

2009-05-10 @ 22:56:10
URL: http://nightsgrow.blogg.se/

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0