Kom närmare

Idag var jag och köpte mig en bok. Syskonkärlek hette den och handlade mer eller mindre om vad man läser utifrån titeln på romanen. Den verkade så bra och ämnet är inte precis ett av de vanligare.
Så började jag läsa om den. Amanda hette huvudkaraktären. Lustigt tyckte jag. Hon tyckte minsann om att måla. Väldigt mycket också. Och så blev det väldigt likt mig tyckte jag. Plus att killen som hon gillade påminde mig om en viss kille till utseendet, eller i alla fall så som han beskrevs.

Så kom jag ihåg att det finns ju minsann en annan bok jag har läst vars huvudkaraktär påminde mig om mig själv. Som också hette Amanda. Hm... Vad var det nu den hette? Besatt eller någonting sådant... Kom närmare! Det var ju lite kul det där med en Amanda, som var arkitekt och bodde i New York och gift med en snygg man. Ungefär som jag vill ha det då. Bo i NY, ett tag i alla fall, i en fin takvåning, som dem, och vara gift med en snygg man. Rena drömmen.(SPOILER FINNS NEDAN)
Sen så blev hon besatt av en demon och allting började gå utför. Det slutade med att hon slaktade sin make och åkte in på dårsjukhus. (SLUT PÅ SPOILER)
Den här boken läste jag och skrev en bokrapport om i ettan. Sen slog en hemsk insikt till mig. Hette inte hennes make...? Nej, det kunde han ju inte, absolut inte! Jag sökte ivrigt på internet efter vad Amandas make hette, för han kunde ju inte heta... nej, det kunde han inte.
Men jovisst, han hette Edward. Och nu kommer jag lika tydligt ihåg att jag bad Sofia att aldrig låta mig gilla en kille vid namn Edward för det skulle väl förmodligen sluta i slakt då. För den där boken var ju skrämmande likt mina framtidsmål.

Nå, tycker ni att det bara är ett bisarrt sammanträffande eller skrämmande likt? Jag håller på det senare och tycker att jag ska ge upp min dåliga vana, tillsammans med Sofia och Jonna. Även om det bara är hans smeknamn.


Bomba min dumpning

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0