Teckningar

Jag har inte ritat på ett tag nu. Ritat eller målat. Teckningarna i min dagbok räknas inte riktigt, för de är inte riktigt på riktigt. Alla andra bilder får ju alla andra se om de vill, men teckningarna i dagboken, de är ju mest för mig själv. Och några andra, som få se dem om det bara är dem.

Men jag tänkte på det idag. Att jag inte ritar lika ofta nu som tidigare. Som under sommaren eller innan sommarlovet. Jag antar att det kommer så småning om. Men jag saknar det lite, men det skulle kännas så himla konstigt att sitta i Gammelstad och rita. För jag åker ju hem snart. För det här är inte hem. Jag säger att jag åker hem varje dag, men det gör jag ju inte. Det känns ju inte som hemma, fastän det gått nästan två veckor.

Jag känner att jag skulle vilja köpa en fisk eller någonting. Någonting som kan hålla mig sällskap och agera modell till mina skisser som inte pratar eller kräver så mycket uppmärksamhet när jag vill vara ensam, utan som bara är där och vill att jag kommer ihåg att ge den mat och byta vatten då och då.

Men jag ska väl börja rita snart igen. Snart. Inte än bara. Bara lite.


Bomba min dumpning

Gnäll här:

Fangirl numero:
Är du ett stort fan?

Snigel-postadressen: (Publiceras för fan)

Din sida med skitsnack:

Dumplings:

Trackback
RSS 2.0